Maya beach & Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lek, Thailand van Kelly & Ronald - WaarBenJij.nu Maya beach & Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lek, Thailand van Kelly & Ronald - WaarBenJij.nu

Maya beach & Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg Kelly & Ronald

24 Maart 2015 | Thailand, Ko Lek

Hooooooiii allemaal!

Inmiddels zijn we alweer de laatste week ingegaan, wat gaat het snel! :(

Zaterdag op zondag zijn we met een boot naar het beroemde Maya Beach gevaren. Eerst nog langs de viking cave waar zwaluwen hun nest bouwen, waar Thai'en dan weer parfum van maken dn gekke Chinezen 4000 dollar voor neerleggen. Dusss, even gezwommen en mega veel vissen gezien, maar om Maya Beach ging het uiteindelijk. Door de harde wind kon de boot niet bij de voorkant komen en moesten eerst over rotsen en via een krakemikkig touw trappetje, de avonturen die wij meemaken joh.. Dwars door het eiland en toen uiteindelijk het uitzicht van de boekjes en plaatjes, prachtig!

S'avonds lekker gegeten met de groep, erna buckets (letterlijk emmertjes met rum of vodka en fris) waardoor iedereen wat losser werd. Met een groepje 'speciale' Spaanse uno en Kingsen (drankspel). We kregen te horen dat de wind te sterk was en dat we op het strand zouden blijven slapen, MEGA TOF! Niet heel comfortabel, maar once in a lifetime! Voor het slapen nog gezwommen met licht gevend plankton, hele aparte maar toffe ervaring. Om 12 uur werd Kelly 24, en werd er gezongen in alle talen. Super lief!

De volgende ochtend nog wat gezwommen en terug naar de boot om te ontbijten. De boot bracht ons weer naar Koh Phi Phi, waar we de backpacks weer op hadden gehaald en tickets voor de ferry naar Koh Lanta gekocht. Na ongeveer 1,5 uur varen zijn we aangekomen op Koh Lanta waar vanaf de pier horde mensen op je afkomen voor een tuk tuk, taxi of hotel. Gelukkig hadden wij al wat geboekt en na een tosti van de 7eleven met de Songtaew richting onze bungalow.

De bungalow ligt aan het water een stukje berg opwaards. We zitten een half uurtje van de pier vandaan en vrij afgelegen, waar we bewust voor hadden gekozen. Scootertje gehuurd en heerlijk zelf de hort op. De bungalow is basic, maar helemaal prima. De hele dag door krijgen we bezoek van gecko's en salamanders die doordat de bungalow open is (geen dicht raam zeg maar) binnen alle muggen killen, ideaal!

Onze dagen tot nu toe in Koh Lanta hebben we gevuld met strand, rond toeren op de scooter en bezoek van het nationaal park. Erg mooi! 2 strandjes, aapjes en een nature trail. Weer aapjes en hagedissen gespot!

xx en thanks voor de lieve verjaardagswensen :)

• 24 Maart 2015 - 19:48

Paul En Netty:

Het lijkt ons allemaal geweldig wat jullie zien/meemaken.
    Geniet nog van de laatste dagen :)

XX