Chiang Mai - Reisverslag uit fhsha, Thailand van Kelly & Ronald - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit fhsha, Thailand van Kelly & Ronald - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Kelly & Ronald

10 Maart 2015 | Thailand, fhsha

Sawadee ka,

Dagen vliegen voorbij en in de tussen tijd hebben we weer een hoop meegemaakt. Vrijdag avond zijn we met de nacht trein vanuit Bangkok richting Chiang Mai gegaan. De trein vertrok om 19:35 en de volgende ochtend kwamen we rond 10:00 aan. Wat een beleving joh.

We hadden geluk, met zn 2en een cabine waar je met 4 personen in kan! De trein tufte de eerste paar uur van station naar station en nadat we wat gegeten hadden zijn we beide lekker gaan slapen. Al met al ging dit prima, tussen door steeds wakker, maar met een koptelefoon en muziek vielen we al snel weer in slaap. De toilet was Thais, dit betekend een hurk toilet.. Zoals je begrijpt, geen toilet bezoek voor Kelly dus gedurende de rit ;).

Eenmaal aangekomen op het station word je overlopen door taxi chauffeurs en mensen die je een guesthouse proberen aan te smeren, lekker doorlopen! Uiteindelijk een stukje verder een tuk tuk gevonden en op naar ons guesthouse. (Deze hadden we vooraf geboekt). De tuk tuk chauffeur kon het niet vinden en na 2 keer vragen en 2 keer een verkeerd guesthouse kwamen we dan eindelijk aan.

Eerste 2 dagen de stad rond gelopen, wat lokale tempels bezocht en eten uitgedeeld aan de armen/monniken. Gister zijn we met een Songtaew naar de Chiang Mai Zoo gegaan. Super mooi park! Erg groot en daarom lekker rong gecrost in een golfkar. Na de dierentuin naar Doi Suthep. Een tempel die berg op waards ligt, maar vrij dicht bij de Zoo. Erg mooi, maar druk. De tempel ligt hoog in de bergen, alleen is het steeds erg heiig waardoor we vrij weinig konden zien. Schijnt te komen doordat boeren in Maart alles opbranden zodat ze weer opnieuw kunnen oogsten.

Vandaag zijn we naar Patara Elephant Farm geweest. Een van de hoogte punten van de reis! Wat een geweldige dieren en ontzettend goede organisatie! Kost wat, maar dan heb je echt 1 op 1 contact met olifanten, je ziet dat ze het goed hebben en we hebben 0 haken gezien waarmee ze de olifanten slaan. We hebben geknuffeld, de olifanten gevoerd, health check gedaan, gewassen en uiteindelijk door de bergen bereden. Heeeeel spannend, maar ontzettend tof! Ronald had een groot vrouwtje die onderweg alles at wat los en vast zat en Kelly een mannetje van 8 jaar die lekker rebels was en een sterke eigen wil. Echt een aanrader mocht je naar Thailand gaan!

Morgen een relax dagje, waarschijnlijk een scooter huren en op pad en donderdag zipline door de jungle.

Kusssss

• 10 Maart 2015 - 20:50

Shirley:

Wat een geweldige dag hebben jullie achter de rug, jaloers :-)
    Mooie foto's

Xx

• 10 Maart 2015 - 22:11

Oma Pasja:

Lieve Kelly En Ronald wat fijn dat jullie zo genieten en dat alles uitkomt zoals jullie je had gehoopt,geniet ervan hier gaat alles goed veel liefs en tot schrijfs Liefs Oma

• 11 Maart 2015 - 13:49

Marja :

Ziet er allemaal super uit. Vandaag filmpje gezien van olifanten wassen heeeeel gaaf, lekker genieten!!! enne neem een tempel voor me mee ha ha