Bijnaa... - Reisverslag uit Prinsenhof, Nederland van Kelly & Ronald - WaarBenJij.nu Bijnaa... - Reisverslag uit Prinsenhof, Nederland van Kelly & Ronald - WaarBenJij.nu

Bijnaa...

Blijf op de hoogte en volg Kelly & Ronald

24 Februari 2015 | Nederland, Prinsenhof

Over een week zitten we in Bangkok, what the hell.. Wat is de tijd snel gegaan. Deze week nog 3 dagen werken, familie en vrienden meeten en de laatste puntjes op de 'i' zetten. Erg spannend, maar kijken er beide ontzettend naar uit. Vanmiddag de laatste vaccinatie halen, Hepatites A + B.

We zullen in dit eerste verslag vertellen wat we zo een beetje willen gaan doen. Sommige dingen liggen al vast, toch wel erg spannend alles op de bonnefooi te doen, zeker zo'n eerste keer backpacken in een vreemd land.

Op 2 maart vliegen via Dubai naar Bangkok en daar komen we dan op 3 maart rond het middag uur aan. We vliegen met Emirates, veel goede verhalen over gehoord dus we zijn erg benieuwd. Hopelijk een beetje slapen, eten en films & series kijken. Aangekomen in Bangkok kunnen we of met een locale bus of met de taxi richting het centrum. Een rit die zo'n 1,5 / 3,5 uur kan duren. Dit ligt aan het verkeer, de chauffeur en het weer. Bijzonder ;) Voorkeur is de locale bus, maar meteen op eigen houtje op zoek naar het b&b waar we verblijven. Dit ligt vlakbij het centrum, backpackers walhala Khoa San Road. We hebben er bewust voor gekozen niet midden in deze straat te verblijven, willen nog wel een beetje nachtrust kunnen pakken. We zullen 3 dagen blijven in Bangkok. Aan het eind van de reis zijn we ook nog 2,5 dag in Bangkok, dus even afwegen welke dingen we aan het begin en welke dingen we aan het eind doen. Sowieso zijn er een aantal tempels en markten die we willen bezoeken.

Op 6 maart zullen we met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai reizen. In Chiang Mai hebben we dan 6 dagen waar we onder andere naar een olifanten reservaat gaan en een zipline in de jungle. Ook hier weer zijn er genoeg tempels te bezoeken. Dan na Chiang Mai hebben we 3 dagen vrij.. 3 dagen om daar op dat moment te kijken wat we gaan doen. Waarschijnlijk richting Pai of Chiang Rai, maar dat zien we dan wel. Spannend!! Op 16 maartvliegen we vanaf Chiang Mai naar Krabi en blijven daar voor 3 dagen. Krabi zelf is volgens veel mensen niet zo boeiend, maar Railey en Ao nang moet dan weer wel heel mooi zijn. We gaan het zien.

19 maart vertrekken we via een boot naar Koh Phi Phi, het paradijs, ook wel bekend van de film 'The Beach' met Leonardo DiCaprio. Hier zijn we van plan om het viewpoint te bezoeken en verblijven we vooral omdat we 21 op 22 maart slapen op een boot midden in Maya Beach. Hier zullen we dan ook Kelly's verjaardag vieren. De 22e komen we rond het middaguur weer aan in de haven en vertrekken we weer met een boot naar Koh Lanta om daar 5 dagen te relaxen in een houten hutje op 2 meter afstand van de zee. Heeerlijk! Hier zullen we sowieso een scooter huren en het eiland rond gaan.

Vanaf 27 t/m 30 maart zijn we dan weer in Bangkok, laatste paar dagen rond struinen, lekker streetfood eten en wat souveniers inslaan.

• 02 Maart 2015 - 14:22

(schone) Mutti:

Have fun :)

• 02 Maart 2015 - 22:34

Paulus:

hallo jongelui , nu in Dubai straks weer op weg naar Bangkok . lekker slapen . doei